Uw boekhouder, uw vertrouwenspartner
Persoonlijk contact
Een dossierbeheerder bij Decostere Accountancy is een vertrouwenspartner waarop u kan rekenen. De relatie die wij met u als ondernemer opbouwen is authentiek. We vinden het zeer belangrijk dat wij u écht kennen.
Professionele begeleiding
Onze medewerkers beschikken over de nodige kennis en ervaring om op een correcte en doordachte manier adviezen te geven. Ook zij kunnen steunen op jarenlange ervaring binnen de organisatie. Samen raken we verder. Een volledig team staat voor u en uw onderneming klaar. Zij staan u bij met de nodige adviezen, ondersteund met de nodige cijfers en rapporten.
Ondernemingszin
Bij Decostere Accountancy nemen we de tijd om te luisteren. Als ondernemer dient u tal van beslissingen te nemen waar u vaak zelf niet helemaal in thuis bent. Als ondernemerspartner helpen we u de juiste beslissingen te nemen.
Wat kunnen wij
voor u betekenen?
Als ondernemerspartner zijn we altijd op zoek naar waar we voor u meerwaarde kunnen bieden. Onze diensten op een rijtje:
- Het verwerken van aankoop- en verkoopfacturen en financiële verrichtingen
- Opstellen en indienen van periodieke BTW-aangifte en jaarlijkse BTW-listing
- Opmaken van balans- en jaarrekeningen
- Neerleggen van de jaarrekeningen
- Advies op basis van jaarrapportage
- Aangifte van personen- en/of vennootschapsbelasting
- Bijstand bij fiscale controle
- Indienen intrastat aangifte en andere wettelijke verplichtingen
Door het gebruik van de nieuwste software zoals Exact Online en Silverfin, adviseren onze dossierbeheerders u op een zeer efficiënte manier.
Daarnaast helpen wij uw interne administratie te organiseren, zodat uw boekhouding naar een hoger niveau getild wordt. Met de nodige opleiding kunnen ook uw medewerkers de kwaliteit van uw boekhouding aanhouden. Decostere Accountancy is een gecertifieerd opleidingsinstituut waardoor opleidingen in aanmerking komen voor de KMO-portefeuille van de Vlaamse Overheid.
Specialisatie voor medische - en paramedische beroepen
Laatste nieuws en updates
Vanaf 1 januari 2025 zullen de werknemers de elektronische versie van de C32a moeten gebruiken bij tijdelijke werkloosheid, uitgezonderd de sociale werkplaatsen, beschutte werkplaatsen en maatwerkbedrijven.
Jaarlijks is er de mogelijkheid om aan de werknemer geschenken in natura, in cash geld of als geschenkbon toe te kennen ter gelegenheid van Sinterklaas, Nieuwjaar of Kerstmis. Deze zijn vrijgesteld van sociale zekerheidsbijdragen als het bedrag jaarlijks niet meer dan 40 euro per werknemer bedraagt. Dit kan verhoogd worden met 40 euro per kind ten laste. De RSZ veronderstelt dat een kind ten laste van de werknemer is wanneer deze laatste effectief de volledige of gedeeltelijke last draagt van het kind.
Vanaf 1 januari 2025 moet elke grote niet-residentiële bouweenheid met een bruikbare vloeroppervlakte groter dan of gelijk aan 1.000 m² over een EPC NR (= een EnergiePrestatieCertificaat Niet-Residentieel) beschikken, ongeacht verkoop of verhuur.
Ontbreekt die, kan een administratieve boete van 500 tot 5.000 EUR opgelegd worden.