MyDecostere, een win-win voor u en uw onderneming
Wilt u meer weten over e-facturatie en Peppol, en hoe we dit binnen onze organisatie zullen integreren? Bekijk dan zeker ons webinar
Volgende zaken komen aan bod:
- Wat is e-facturatie?
- Wat is Peppol?
- Voor wie geldt de wettelijke verplichting vanaf 1 januari 2026?
- Welke applicatie ondersteunt Decostere Accountancy?
- Hoe maakt u een e-factuur aan?
- Hoe ondersteunen wij u bij de implementatie?
- ... en meer!
👉 Bekijk hier de webinar over e-facturatie & Peppol
Samenvatting van de belangrijkste zaken omtrent e-facturatie & Peppol:

Peppol en e-facturatie: efficiënt en foutloos factureren
Vanaf 1 januari 2026 wordt elektronische facturatie verplicht voor vrijwel alle B2B-transacties tussen Belgische btw-plichtige ondernemingen. Deze nieuwe regelgeving betekent een fundamentele verandering in de manier waarop uw facturen aanmaakt, verzendt én ontvangt.

Wat betekent elektronische facturatie?
Een elektronische factuur is een factuur in een gestructureerd, digitaal formaat, dat volledig automatisch en elektronisch verwerkt kan worden. Een gewone PDF-factuur voldoet bijvoorbeeld niet meer aan deze definitie.

Wat is Peppol?
Peppol (Pan-European Public Procurement OnLine) is een internationaal beveiligd netwerk waarmee organisaties elektronische documenten kunnen uitwisselen, zoals facturen en bestelbonnen. Het is de standaard voor het versturen van e-facturatie in België en veel andere Europese landen.

Hoe werkt het?
Uw facturatiepakket maakt verbinding met een Peppol Access Point. Via deze toegangspoort worden uw facturen automatisch verzonden naar andere Peppol-gebruikers. De documenten worden opgemaakt in een gestandaardiseerd elektronisch formaat (XML-formaat), conform de Europese e-facturatienorm.

Wat hebt u nodig om (elektronische) facturen via Peppol te versturen?
✔️ Een boekhoud- of facturatiepakket dat Peppol ondersteunt bijvoorbeeld via MyDecostere of Eenvoudig Factureren.
✔️ Een aansluiting via een erkend Peppol Access Point.